Extra hulp online bij je plaatselijke kaaswinkel.

Op het internet kunnen we tegenwoordig heel veel. Onder andere bestellen en daarna afhalen in de winkel. Zodra het dan klaar staat krijg je bericht en kan je op je eigen tempo naar de winkel om het af te halen. Dit scheelt verzendkosten en lang lopen en zoeken in de winkel. Zo ook bij de plaatselijke kaaswinkel. Op de website kan je ook informatie vinden over de openingstijden, levertijden en de producten. Toch kan het zijn dat je als consument op de website ergens tegen aan loopt. Zowel binnen als buiten openingstijden. Buiten de openingstijden kan het handig zijn om een geautomatiseerde gesprekspartner in te zetten.

Wat is een geautomatiseerde gesprekspartner?

Een geautomatiseerde gesprekspartner is makkelijk gezegd een bot. Binnen de online klantenservice heb je twee verschillende bots: de chatbot en de flowbot. In dit geval gaan we het over een flowbot hebben. Een flowbot stimuleert net zoals een chatbot het gesprek met de klanten. Echter is een flowbot net iets anders, in plaats van te reageren op open vragen verwijst hij de klanten naar het juiste team of geeft hij informatie door zelf multiple-choice vragen te stellen in de chat. Hierdoor wordt de klant stapsgewijs naar de juiste informatie of pagina verwezen. Klanten ondervinden hier over het algemeen minder hinder aan.

Een flowbot implementeren op jouw website.

Nu je weet wat een flowbot is kan je zijn dat je denk: ‘Hey. Wat handig!’ Maar waar begin je? Hoe ga je de bot inzetten op je website, welke informatie gaat hij verschaffen? Het kan zijn dat je hier als bedrijf geen tijd voor hebt. Chatkracht helpt je dan graag uit de brand. Met gespecialiseerde werknemers kunnen ze kijken hoe ze het ultieme online klantenservice op jouw website kunnen bereiken. Neem vrijblijvend contact op!