Hoe je jouw doelgroep echt kan bereiken

Er zijn ontzettend veel manieren om jouw doelgroep te bereiken. Denk bijvoorbeeld door middel van online marketing kanalen als SEO, SEA en Social. Het belangrijkste is dat je niet zomaar mensen bereikt maar daadwerkelijk de mensen die jij wilt bereiken. Denk hierbij natuurlijk aan potentiele kopers van jouw producten en mensen die zich echt kunnen vinden in jouw bedrijf, product of dienst.  Ik geef je twee voorbeelden van de kanalen of tools die jou gaan helpen.

Social advertising

Via Instagram, Facebook, LinkedIn maar ook platformen als Pinterest kan je jouw doelgroep zeer specifiek targetten. Doordat er ontzettend veel gegevens van de gebruikers worden gedeeld krijg je als adverteerder dus ook de mogelijkheid om deze te gebruiken. Ideaal als je heel specifiek op zoek bent naar klanten in jouw omgeving of met een bepaalde leeftijd. Daarnaast kan je ook targetten op interesses. Het is wel belangrijk dat je ze vervolgens goede content aanbiedt als video’s of afbeeldingen.

Instagram is tegenwoordig een van de belangrijkste social media platformen ter wereld. Het is een prettig platform om je eigen branding te verzorgen. Het gaat tegenwoordig niet alleen meer om het aanbieden van jouw product maar steeds meer om het delen van informatie. Hierdoor krijgen mensen een klik met jou waarna ze uiteindelijk wel bereidt zijn om wat bij je te kopen.

Informatie delen

Nu we het toch over informatie delen hebben…Maak je voor jouw bedrijf gebruik van speciale artikelen of vlogs waar je die informatie ook echt mee deelt? Een steeds meer gebruikte vorm is zakelijk vloggen. Dankzij een professionele presentatrice of presentator en goed camerawerk kan je jouw merk of bedrijf mooi onder de aandacht brengen. Een workshop zakelijk vloggen wordt ook steeds meer gevraagd om die informatie te delen en goed over te komen. Heb jij er wel eens over nagedacht?